LEAHISM

What I see. What I hear. What I feel. What I do.

Welkom! Welcome! Selamat Datang!

Ik aanbiden deze blog in het Nederlands, Engels en Indonesisch. Ik hoop dat jij geniet ervan.

I serve this blog in Dutch, English, and Indonesian. I hope you enjoy it.

Aku menyuguhkan blog ini dalam Bahasa Belanda, Bahasa Inggris, dan Bahasa Indonesia.
Aku harap kamu menikmatinya.

Mijn Nederlands is(t) Lelijk

Pfff... Ik kan niet het goed Nederlands spreken. Waneer schreef ik de laatste keer in Nederlands? Dit was in november vorige jaar. "November als Een Kook Maand". Sindsdien schreef ik niks! En nu, mijn Nederlands is slechter dan voorheen. Ik spreek half Nederlands en half Duits. Zoals de titel, ik zou "Mijn Nederlands ist lelijk" schrijven, in plaats van "Mijn Nederlands is Lelijk" ahahaha... Wat een rommel!
Tussen haakjes, vandaag heriner ik me met mijn eerste keer het Nederlands leren. Het was rond 2005, denk ik. "Alledags Nederlands" is de titel van het book. Ik las het in de bibliotek van mijn Universiteit van Jember. Voor audio, het formaat is in de cassette dan in de CD ehehehe... Er zijn soms boeken maar kopieerde ik wel alleen een boek. O je, het boek is heel oud. Geproduceed in 1991. Na ja, Ik kon het thuis leren, maar voor audio, moet ik naar de bibliotek. Pfff...
Oh ja, eigenlijk. Ik kon het boek niet gekopieerd. Maar, de officier van de bibliotek was aardig tegen mij. Ahahaha... Misschien, kom ik uit Banyuwangi? Hij even ooit gevraagd, "Kom je uit Banyuwangi vandaan?" Ik antwoordde, "Ja, dat klopt." Dan antwoordde hij, "Inderdaad, vrouwen komen uit Banyuwangi zijn bekend mooi." Sindsdien is hij vriendelijk voor mij. Ahahaha... Hij is toch een Playboy. Dus, hij stond me het boek gekopieerd. Gelukkig! Hohoho...

Wat een geheugen!

No comments:

Post a Comment