LEAHISM

What I see. What I hear. What I feel. What I do.

Welkom! Welcome! Selamat Datang!

Ik aanbiden deze blog in het Nederlands, Engels en Indonesisch. Ik hoop dat jij geniet ervan.

I serve this blog in Dutch, English, and Indonesian. I hope you enjoy it.

Aku menyuguhkan blog ini dalam Bahasa Belanda, Bahasa Inggris, dan Bahasa Indonesia.
Aku harap kamu menikmatinya.

November als Een Kook Maand

Nieuwe maand is nieuwe idee. Ik denk wat zal ik deze maand doen. Talen leren? Ik had klaar in oktober. Dus, Ik draag dat November als een kook maand is. Jup!!! Uitstekend, geloof ik hahaha...

De idee koomt van mijn moeder. Gisteren, kocht zij een nieuwe kook-apparatuur. Wat een moeder!! Zij houd niet de kook apparatuur van buren te lenen. Zij houd hen kopen. Ja, ik ook eigenlijk. Na ja, wij zijn niet hetzelfde als onze buren als Indonesischedorpeling ;)

Van die kook apparatur, is er een receptenboek. Een van hen is "Martabak Manis" of "Terang Bulan" (Maanlicht). Dus, probeer ik het recept (Ik kookte 1/2):
125 gram tarwemeel
1 ei
1.5 eetlepel suiker
1/4 eetlepel gist
165 cc warmwater
een betjee soda

Hehehe... Niet moeilijk, denk ik. Nou, het resultaat was Onvolmaakt! Mijn zus, mijn moeder, en ik aten 8 stuk van 15. Mijn zus zegt, "Smakeloos." Maar zij at meer dan een. Ik vraag, "scaal 1 tot 10?" Ik heb "1". Wat een leven!!!

Nou, de Maanlicht als mijn eerste koken van deze maand.

No comments:

Post a Comment