LEAHISM

What I see. What I hear. What I feel. What I do.

Welkom! Welcome! Selamat Datang!

Ik aanbiden deze blog in het Nederlands, Engels en Indonesisch. Ik hoop dat jij geniet ervan.

I serve this blog in Dutch, English, and Indonesian. I hope you enjoy it.

Aku menyuguhkan blog ini dalam Bahasa Belanda, Bahasa Inggris, dan Bahasa Indonesia.
Aku harap kamu menikmatinya.

Hoe Goed is Jouw Nederlands? Doe de Taaltest!

Ik luister naar de Indonesische podcast van BBC. Ik dacht dat BBC Nederlandse podcast heeft. Maar er is niks. Ik herinner me dat er Nederlandse radio station is. Ja, Radio Nederland Werldomroep. Daar vonde ik Hoe Goed is Jouw Nederlands? Doe de Taaltest! Wat jammer! De Taaltest is gestopt met ingang van 7 november 2012.
Ik neem nooit Nederlandse test. Toen ik nog Duits leerd, Teste mijn Duits online, bij mijn tekstboek, voordat noemde ik de formeele test in Goethe Institut. Dus, zegd ik naar mijnzelf, "Laten wij een online test zoeken!"

Hier zijn sommige paginas ik heb gevonden. Gratis!
  •  De Netherlandse Taaltest. De versie van de test lijkt elke 1-2maand is anders. De versie die heb ik genomen was 10 December 2012. De volgende versie verschijnt in February 2013. Ja, nu natuurlijk maar ik weet het echt niet waneer. Er zijn zeven testen daar. Het is de best volgens mij. Daar kan je ook jouw Nederlands niveau
  •  Funtrivia. Er zijn 22 quizzen voor Nederlandse taal quizzen. Ik heb alleen maar nog twee quizzen. het is leuk.
  • Beterspellen. Het is gratis natuurlijk en er zijn ook lessen. Je moet eerst aanmelden. Ik heb nog geen gedaan. Straks.
  • Kennistest Bedrijfsbeheer. Het is een Belgische pagina. VDAB, de Vlaamse Dients voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding. Er is een quiz. Maar ja, het is beter dan niks.
  • NTI. Test Jezelf! Er zijn twee quizzen voor Nederlandse test. Nederlands en Nederlandse spelling.

Nou! Sucess en veel plezier...

No comments:

Post a Comment