LEAHISM

What I see. What I hear. What I feel. What I do.

Welkom! Welcome! Selamat Datang!

Ik aanbiden deze blog in het Nederlands, Engels en Indonesisch. Ik hoop dat jij geniet ervan.

I serve this blog in Dutch, English, and Indonesian. I hope you enjoy it.

Aku menyuguhkan blog ini dalam Bahasa Belanda, Bahasa Inggris, dan Bahasa Indonesia.
Aku harap kamu menikmatinya.

Oefening: Praten over Het Weekend



Ik: Hoi Cinta... Hoe gaat het met je? Hoe was het weekend?
Ik: Hoi Cinta... Hoe gaat het met je? Hoe was jouw weekend?

Mijn Boyf: Goed. Ik heb met mijn vriend naar Roosendaal gegaan om de computer willen te kopen. Maar wij hebben er niet gevonden. Daar is op. En jij? Hoe was jouw weekend?
Mijn Boyf: Goed. Ik ben met een vriend naar Roosendaal gegaan om een laptop te kopen.  Maar wij hebben er geen gevonden. Ze hebben het niet meer. En jij? Hoe was jouw weekend?

Ik: Ik heb een leuke dingen gehad. Ik had een idee van koken en dan uitnodig mijn vrienden voor een feestje. Ik koos spaanse tapas, Nederlandse hapjes en ook natuurlijk pasta. De koken was leuk en allemaal klinkt lekker. Wat jammer, mijn vrienden houd niet van buitelandse gerichten hahaha... Maar ja, het was nog super leuk voor mij.
Ik: Ik heb leuke dingen gedaan. Ik had een idee om te koken en heb mijn vrienden uitgenodigd voor een feestje. Ik koos voor Spaanse tapas, Nederlandse hapjes en natuurlijk ook pasta. Het koken was leuk en de gerechten klinken lekker. Wat jammer, mijn vrienden houden niet van buitenlandse gerechten  hahaha... Maar ja, het was nog super leuk voor mij.

Mijn Boyf: Ah... Koken. Jij heb gelijk. Sinds kort houd ik van koken. In het weekend kook ik soms ook. De laatste keer heb ik pinda soep gekookt.
Mijn Boyf: Ah... Koken. Jij hebt gelijk. Sinds kort houd ik  van koken. In het weekend kook ik soms ook. De laatste keer heb ik pindasoep gekookt.

Ik: Wat leuk, zeg! Je heb ook veel kokenboeken van Jamie Oliver, niet waar? Ik wil jou koken eten dan. Nou, ik ga terug naar mijn onderzoek doen. Spreek met je later, schatke (een grappig maken, Vlaams). Ik hou van jou.
Ik: Wat leuk zeg! Je hebt ook veel kookboeken van Jamie Oliver, niet waar? Ik wil de door jou gekookte gerechten eten dan. Nou, ik ga verder met mijn onderzoek. Spreek met je later, schatke (een grap maken, Vlaams). Ik hou van jou.

Mijn Boyf: ik ook. Doeg.
Mijn Boyf: ik ook. Doeg.




*Schrijf een dialoogje. Routledge Intensive Dutch Course, pagina 168.

In het rood is de correctie van mijn Boyf

No comments:

Post a Comment